Tuesday 30 December 2014

Unlikely like a condition

Assalamualaikum, hi everyone. Once again, indeed, i'd neglected this blog. Sorry to the edge of the sea. Hehehehehe. (Sengaja je dia ni kan). For your info, i've further my studies. Yay for me! And nay for me too! Why eh? Why??? em.. Setakat sebulan dah masuk ipta tu kan, study memang seronok sangat! Oh, tak ingat nak bagitahu. I ambil Diploma Seni Bina. (budak tak tido malam diorang panggil). Study, so far so great. Yang nak dijadikan nay tu, ehem ehem asrama facilities ehem ehem. Sorry to say la tapi asrama memang betuk-betul nay. Rasa macam s**t je. Hah, dah keluar dah bahasa 'unlady-like' language ni haaaaa. Ish ish (tampar mulut). Facilities hostel ni dah macam hostel sekolah dah. Eh, tak tak. Lebih dari sekolah lagi! Haish! Geram betul dengan felo, dengan "akak-2 KP" tuh. Hish. Sabar je ni. Aku perhatiiiiiiiiii je ni. Hmm. 

Unpredictable condition. That's what i want to talk about the hostel. Yela yela. Aku tahu aku ni still junior. Boleh je kau nak perbodohkan kitorang. Boleh je kau nak pijak-pijak kepala kitorang. Sebab kitorang junior kan? Untunglah dah jadi 'senior' tu! Nak bagitahu ni. Kalau kau tak faham dan tak boleh nak respect kitorang sebagai junior kau yang lemah ni, kitorang pun boleh buat benda sama lah. Kitorang takkan respect dan takkan faham korang sebagai 'oh-so-senior' sangat korang tu. What you do, you get back. Dah lah condition semua tak masuk akal. Sengaja je nak stress kan kitorang. 

Hostel and university condition (yg diorang sendiri memandai reka):

1. No jeans
2. No teddy bears
3. No sandals (or non-covered) shoes during class
4. No hair-dryer
5. More than 2 irons and heaters are not allowed 
6. MUST write down your name to go outing (out from ipta)
7. More crazy conditions and i can't list them down bcs there are so many!

So, what do you expect? Ipta would be the same or worse than school. Hergh! Tengok lah. Aku balas balik bila aku naik sem 2 nanti. Tak sabar betul nak tengok korang-2 losers semua keluar dari situ. (muahahahaha gila jahat bahasa aku) Yelahhh. Korang semua je lah yang 'oh-so-alim girls' kannn. Nak paksa-paksa orang pakai tudung labuh pakai baju labuh. Yes. I know yang niat tu tak salah. Dan apa yg dipaksa tu adalah benda betul, benda yang dapat pahala tapi, tak perlulah nak memaksa. Islam tak mengajar agama-nya dengan paksaan. At least, bagitahu lah slow slow. Bukan secara mendadak. Itu hanya akan buat kitorang memberontak. Apabila dipaksa, niat tu akan jadi tak ikhlas. Apabila jadi tak ikhlas, berdosa. Saya tak nak jadi berdosa kerana saya rasa terpaksa dan tak ikhlas. Saya bukan nak tunjuk pandai. Saya pun tak pandai bab-2 agama dan masih banyak perlu dipelajari. Itu semua hanya pandangan saya. Don't expect too much from me and don't judge me just bcs i protest them. Don't expect that i'm right. But I know what i want and what's right for me. There. My bebelan alllll the way. Best :)

Just satu je mintak. Good luck dearself. Jaga diri baik-baik kat sana. I know you can do it! 
















No comments:

Post a Comment